IZVJEŠĆE S MOBILNOSTI ERASMUS PROJEKTA “UČENJEM DO POUČAVANJA”

          

Kolegica Margareta Stančić bila je na edukaciji u Firenci s temom: Uvod u digitalno obrazovanje 21. stoljeća. U grupi su, zajedno s kolegicom, bili učitelji iz Portugala i Rumunjske. Za Portugalce se može reći da su otprilike na istoj razini s našim sustavom po pitanju korištenja digitalnih alata u nastavi dok su učitelji iz Rumunjske tek negdje na početku uvođenja takvog oblika nastave. Tečaj je počeo razgovorom o razinama digitalnih kompetencija učitelja i upoznavanjem s jednom praktičnom aplikacijom „Selfie“ koja ispunjavanjem jednog upitnika nudi prikaz razine na kojoj se autor nalazi te shodno tome nudi mogućnosti napredovanja i usavršavanja u navedenim kompetencijama.

Kolegica nas je zatim upoznala s digitalnim alatom Padlet koji se može koristiti pri kreiranju modela učenja i poučavanja, ali je vrlo koristan i pri pripremanju za nastavu (planiranje projekta, obavijesna ploča). Padlet ima i prednost pomoći umjetne inteligencije pri planiranju određenih aktivnosti. Nakon što mu se zadaju početne informacije o tome što se želi raditi i postići, u vrlo kratkom roku inteligencija ponudi različite aktivnosti. Potom je kolegica objasnila sve prednosti digitalne ploče Trello koju je sama koristila na način da je u nju po određenom kriteriju uvrstila sve digitalne alate koje je upoznala na edukaciji. Trello je vrlo koristan alat i za tjedno planiranje u nastavi.

Sljedeći alat koji je kolegica predstavila je Curipod. Curipod je digitalni alat koji stvara slajdove i prezentacije pomoću umjetne inteligencije. Učitelj treba odabrati predmet i razred u kojem želi koristiti interaktivnu lekciju te odabrati jednu od ponuđenih aktivnosti. Ponekad je potrebno napisati i temu te tako olakšati umjetnoj inteligenciji da stvori materijal za odabranu aktivnost. U bilo kojem trenutku se stvoreni materijal može mijenjati ili doraditi. Također, alat može već gotovu prezentaciju obogatiti i nadopuniti određenim pitanjima.

Upoznali smo i alat Nearpod. Nearpod je jednostavan i lako primjenjiv alat. Pomoću njega izrađujemo interaktivne prezentacije u koje osim slike i teksta na vrlo jednostavan način možemo umetnuti audio ili video sadržaj kao i cijele web stranice. Kako bi potaknuli aktivno sudjelovanje učenika i zadržali njihovu pažnju, u prezentacije možemo staviti razne druge interaktivne elemente kao što su memory, crteži, rukom pisani tekst ili različite ankete te kviz sa zadacima otvorenog tipa ili višestrukog izbora. 

Na kraju je kolegica Margareta upoznala UV s alatima koji se koriste za procjenu. Jedan od njih je Plickers. To je alat namijenjen jednostavnoj i inovativnoj provjeri znanja u razredu, anketama ili kratkim istraživanjima  s automatskim prikupljanjem i analizom dobivenih rezultata. Riječ je o papirnatim karticama koje su u jedinstvene za svakog pojedinog učenika u razredu. Svojim izgledom podsjećaju na QR kodove. Nakon postavljenog pitanja svi učenici trebaju prikazati svoj odgovor pravilnim položajem svoje kartice, a nastavnik svojim mobilnim uređajem skenira sve kartice i na taj način prikuplja rezultate koji su vidljivi na ploči. Kolegica nas je upoznala s mogućnostima pomoći umjetne inteligencije u kreiranju ispitnih zadataka. Na kraju je istaknula i pojedinosti s rasprave vođene na edukaciji o tome kako je umjetna inteligencija danas pristupačna i učenicima te je potrebno voditi računa o kvalitetnom predstavljanju tih mogućnosti djeci na način da ih mogu koristiti, ali kao koristan pomoćni alat.

https://trello.com/b/iTggx922/uvod-u-digitalno-obrazovanje-21-stolje%C4%87a?utm_source=eval-email&utm_medium=email&utm_campaign=board-invite

Pročitajte još

Skip to content