IZVJEŠĆE PROJEKTA ERASMUS+ AKREDITACIJE “UČENJEM DO POUČAVANJA”

          

Ravnateljica Nada Jeličić predstavila je svoju Erasmus edukaciju pod nazivom „Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention“ koja se održala u organizaciji Europass Teacher Academy in Florence, Italy od 19. do 23.. veljače (od ponedjeljka do petka). Već prvog dana bilo je jako puno diskusija, sugestija, dijeljenja iskustava, prijedloga….Svi sudionici edukacije istaknuli su jednake probleme svojih učenika- nedostatak motivacije i manjak socio-emocionalnih kompetencija. Ravnateljica je istaknula da je grupa bila vrlo zanimljiva, raznolikog sastava i po zanimanju sudionika (učiteljice razredne nastave, predmetne nastave, psihologinje, članica tima za podršku, ravnateljica) i po državama iz kojih dolaze (Njemačka, Rumunjska, Španjolska, Portugal, Belgija, Hrvatska).

Predstavila nam je potom određene modele koji se mogu primjenjivati u radu s učenicima, ali i s učiteljima, između kojih je prvi PERMA model koje je osmislio Martin Seligman, jedan od najvećih autoriteta pozitivne psihologije. PERMA model  je model osobnog blagostanja koji se sastoji od 5 stupova, a to su:

Positive emotions (pozitivne emocije) koje se mogu razvijati kroz tehnike poput izražavanja zahvalnosti i jačanja vještine prisutnosti u sadašnjosti.

Engagement (angažman), smislene aktivnosti koje doprinose da se osjećamo ispunjeno i zadovoljno i kroz koje postižemo flow stanje, jednu vrstu uživanja u aktivnosti tijekom koje izgubimo osjećaj za vrijeme i prostor, a samu aktivnost doživljavamo kao neku vrstu nagrade.

Relationships (kvalitetni međuljudski odnosi), iskreni, bliski odnosi s drugim ljudima i otvorena komunikacija veoma su važni za osobno blagostanje. Oni nam daju smisao, osjećaj pripadnosti, ponosa.

Meaning (smisao) – čovjek daje smisao svom životu, u skladu sa svojim vrednotama, željama, ciljevima.

Achievement (postignuća) čovjek može ostvariti u različitim kontekstima, karijeri, privatnom biznisu, hobiju, sportu itd. Postignuća imaju blagotvoran utjecaj na osobno blagostanje.

Zatim smo doznali još detalja o poznatoj temi socijalne i emocijalne inteligencije. Poseban je naglasak stavljen na razvijenost socio-emocionalnih vještina učitelja koji uz pomoć vlastitih osnaženih kompetencija lakše mogu podučavati učenike te im davati primjere vlastitim modelima ponašanja. Upoznali smo i s 4 stupa emocionalne inteligencije:

  • samosvijest
  • samoregulacija
  • suosjećanje
  • socijalne vještine

Potom se ravnateljica osvrnula na pojašnjenje termina emocionalne pismenosti koji se često puta poistovjećuje s pojmom emocionalne inteligencije, odnosno s vještinom korištenja emocionalne inteligencije. Termin, u biti, predstavlja sposobnost pravilnog prepoznavanja, razumijevanja i izražavanja emocija. Baš kao što je jezična pismenost osnova za čitanje i pisanje, tako je emocionalna pismenost osnova za shvaćanje i komuniciranje emocija. Zanimljiv dio edukacije bio je vezan za modele rješavanja sukoba gdje je predstavljen jedan učinkovit model u kojem odrasla osoba kao posrednička osoba mudro moderira posrednički razgovor na način da ne nudi gotova rješenja, već ih traži od sukobljenih strana. Na kraju je bila riječ o razlikama između bulinga i konflikta, aktivnom slušanju i pozitivnoj komunikaciji te blagotvornom utjecaju primjene mindfulness-a u radu s učenicima. Mindfulness (pomnost) je osnovna ljudska sposobnost da budemo potpuno prisutni, svjesni gdje smo i što radimo, a ne pretjerano reaktivni ili preopterećeni onim što se događa oko nas. Iako je svjesnost nešto što svi prirodno posjedujemo, lakše nam je dostupna kada vježbamo svakodnevno.Ravnateljica je završila izlaganje iznošenjem doista pozitivnih dojmova kako stečenim znanjima znanja tako i vrijednim iskustvima rada na ovoj edukaciji s predivnim ljudima i vrlo uspješnom edukatoricom.

Prezentaciju možete pogledati pod OPŠIRNIJE.

Pročitajte još

Skip to content