2021-03-22 09:50:00

OBILJEŽAVANJE TJEDNA MOZGA U 3.B RAZREDU

          

Učenici 3.b razreda sa svojom učiteljicom Zrinkom Zokić uključili su se u Kampanju pokrenutu inicijativom organizacije Dana Alliance for Brain Initiatives, poznate u svijetu kao Brain Awareness Week, a koja se provodi u Hrvatskoj već dvadesetu godinu u mjesecu ožujku pod nazivom Tjedan mozga. Tema ovogodišnje manifestacije bila je Virusi-prevencija i učinci na mozak te Mentalno zdravlje. Cilj je bio upoznati javnost s najnovijim znanstvenim otkrićima koja se tiču neurotropnih virusa, prevencije njihova širenja te tehnikama koje potiču mentalnu stabilnost. Agencija za odgoj i obrazovanje već je niz godina suorganizator ove manifestacije, a glavni organizatori Tjedna mozga u Hrvatskoj, koji se održavao od 15. do 21. ožujka, bili su Hrvatski institut za istraživanje mozga (HIIM) Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Hrvatsko društvo za neuroznanost (HDN), kao pridruženi članovi i partneri European Dana Alliance for the Brain (EDAB-a).

Tijekom navedenog tjedna učenici su odgledali brojne edukativne filmove o radu mozga koji upravlja svime, dijelovima i ulozi živčanog sustava te pojavama optičkih iluzija koje mogu prevariti mozak. Izazivali su svoj mozak matematičkim mozgalicama, glavolomkama, križaljkama, osmosmjerkama i slično.

Razredna gošća, profesorica biologije i kemije, Ružica Ćurin donijela im je mikroskop, s pomoću kojeg su promatrali djelić ljudskog mozga slijedeći njezine upute i pojašnjenja.

Saznali su i da mozak voli orahe, odnosno da u svakodnevni jelovnik svakako treba uvrstiti orahe, muči li vas pamćenje. Možda postoji razlog zašto ovaj plod izgleda kao mozak. Tehnikom mindfulnessa (usredotočene svjesnosti) zatvorenih očiju su opipom osvijestili izgled, a zatim i okus oraha.

Kroz kretanje i igru primjenjivali su pametne pokrete poput Brain Gyma (gimnastike za mozak). Odlučili su pokušati manje „grliti „ ekrane koji umaraju mozak, a okrenuti se kretanju koje pak otvara vrata učenju, tj. pjevanju, plesanju, sviranju i drugim aktivnostima koje pospješuju učenje, kreativnost, zdravlje, kao i uspješno prevladavanje stresa.

Primjenom komplementarnog kontrasta uljnim pastelama su dali svoje viđenje živčanog sustava i njegovih sastavnih dijelova, živčanih stanica (neurona). Tijekom likovnog izražavanja slušali su ljekovitu glazbu W.A.Mozarta za koju je znanstveno dokazano da blagotvorno utječe na mozak i ljudsko zdravlje.

Odlučili su posvetiti se i ubuduće, ne samo treningu mišića, već i mozga kako bi poboljšali njegov rad i učinili ga neustrašivim u borbi sa svim izazovima.

           


Osnovna škola Hvar