preskoči na sadržaj

Osnovna škola Hvar

Login
Tražilica
LOGO OŠ HVAR

            

VIRTUALNA ŠETNJA ŠKOLOM

KAD ZVONI?

    

E-DNEVNIK

Virtualna knjižnica Osnovne škole Hvar

Koliko je sati?

           

Dokumenti

GPiPR 2023./2024.

 

Kurikul 2023./2024.

 

Izvješće ravnateljice 2022./2023.

 

Kriteriji za ocjenu iz vladanja

 

                                                   

                         

Školski razvojni plan                                

 

 

 

Kalendar
« Listopad 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

Oglasna ploča
Korisni linkovi
Brojač posjeta
Ispis statistike od 9. 10. 2013.

Ukupno: 338573
Ovaj mjesec: 2356
Ovaj tjedan: 282
Danas: 29
PROJEKTI

Projekt Erasmus +Akreditacija

Projekt "Učenjem do poučavanja"

ŠKOSKI PROJEKTI

"Koliko misliš na okoliš?"

"Socio-emocionalno učenje u OŠ Hvar"

"Ruksak pun kulture"

 

"Da nam igra bude boja,

spajamo dva škoja"

Raspored sati

    ŠK.G 2023./2024.

   NIŽI RAZREDI

  JUTRO

 POPODNE

PRO  

JUTRO

Raspored sati | Gimnazija Dubrovnik

POPODNE

Raspored sati | Gimnazija Dubrovnik

 

   ŠK.G 2023./2024.

VIŠI RAZREDI

 

RASPORED INFORMACIJA RAZREDNICI

ŠKOLSKA GODINA 2023./2024.             

   JUTRO                                                             

  POPODNE                  

RASPORED INFORMACIJA - PREDMETNI UČITELJI

ŠKOLSKA GOD. 2023./2024.

JUTRO

          

 

POPODNE
          
ZAHTJEVI - OBRASCI

                                                                                           

                                                                                                            

Djeca i internet

                                                                                                                                                                                                                        

                                                                                                        

                                                                                                                                        

 

Brze poveznice

 

PRAVILA PONAŠANJA U ŠKOLI

 

ZNAM-NE ZNAM

Dragi učenici, klikom na sliku možete pristupiti kvizu ZNAM-NE ZNAM i provjeriti svoja znanja iz različitih predmeta!

EDUKATIVNI SADRŽAJI

 

Dragi učenici, klikom na sliku možete pristupiti mnoštvu različitih edukativnih sadržaja i igrica!

ONLINE VIDEO INSTRUKCIJE

 

Dragi učenici, klikom na sliku možete pristupiti besplatnim online instrukcijama iz raznih predmeta!

VJEŽBAJ ENGLESKI JEZIK I GEOGRAFIJU ZAJEDNO!

https://www.purposegames.com/game/tourist-attractions-in-croatia-game

Prijavite se na natjecanje “Čačkalica” i osvojite vrijedne nagrade!

Pozivaju se svi učenici viših razreda osnovnih škola da se pridruže u natjecanju “Čačkalica”, dobro se zabave, iskušaju svoje sposobnosti i osvoje odlične nagrade! Prijaviti se mogu putem upitnika na stranici: cackalica.hr i upustiti se u pustolovinu.

Impact Hub Zagreb u suradnji s timom bliskih suradnika otvara javni poziv za natjecanje "Čačkalica", namijenjeno djeci viših razreda osnovne škole, kojem je cilj popularizacija strukovnih zanimanja i ručnog rada općenito.

Tema prvog izdanja "Čačkalice" je škola. Timovi natjecatelja morat će izraditi predmete kojima će poboljšati školski prostor i pridonijeti procesima koji se u njemu odvijaju. To je prilika da djeca bolje upoznaju svoje škole, način na koji funkcioniraju, a iznad svega prilika da timskim radom daju svoj doprinos okruženju u kojem provode toliko vremena.

Natjecateljski dio "Čačkalice" odvija se kroz dva procesa: izrada predmeta i rješavanje zadataka. Timovi natjecatelja moraju izraditi funkcionalan predmet koji će smjestiti u školski prostor, a dodatne bodove mogu ostvariti kroz rješavanje zadataka koji će im biti dostupni prijavom na natjecanje.

Fokus natjecanja, pa tako i bodovanja, je na procesu. Kroz procese suradnje, inovacije, rješavanja problema i komunikacije želimo da djeca usavrše vještine koje će im biti potrebne u profesionalnom životu i životu općenito. Važnu ulogu u tome procesu imaju i mentori kojeg će svaki tim morati imati (koji može biti učitelj, roditelj, lokalni obrtnik).

Više na čačkalica.hr

VREMENICI PISANIH PROVJERA ZA PRVO POLUGODIŠTE
Priloženi dokumenti:
vremenik nizi.pdf
vremenik visi.pdf

INTELIGENCIJA

       

Rijetko koji psihologijski pojam izaziva toliko zanimanja kao inteligencija. Čim se spomene inteligencija javlja se cijeli niz pitanja. Osnovna su: što je inteligencija, kakva joj je struktura, je li određena naslijeđem ili se razvija zbog zalaganja pojedinca, kakav je razvoj intelektualnih sposobnosti tijekom cijelog života, kakav je raspon ljudske inteligencije, je li moguće mjeriti inteligenciju i mnoga druga pitanja. U ovom tekstu ćemo odgovoriti na dio navedenih pitanja te vam na taj način pokušati približiti pojam inteligencije.

Za početak saznajmo što znači pojam inteligencija

Riječ inteligencija potiče od latinske riječi inteligere i znači razumijeti, shvatiti. Inteligencija je mentalna karakteristika koja se sastoji od sposobnosti za učenje iz iskustva, prilagodbe na nove situacije, razumijevanja i korištenja apstraktnih pojmova, i korištenja znanja za snalaženje u okolini. Pojednostavljeno rečeno pod pojmom inteligencije danas se uglavnom smatra skup različitih, pojedinačnih nezavisnih intelektualnih sposobnosti.
Iako se definicije inteligencije razlikuju, teoretičari se slažu da je inteligencija potencijal, a ne potpuno razvijena sposobnost. Smatra se da je inteligencija kombinacija urođenih karakteristika živčanog sustava i razvojne inteligencije, oblikovane iskustvom i učenjem.
Iako bi se moglo pomisliti da visoka inteligencija omogućava osobi uspjeh u društvu, mnogi drugi čimbenici koji utječu na društveni uspjeh čine predviđanja nepouzdanim. Mehanizmi pretvaranja intelektualne sposobnosti u društveni uspjeh nisu u potpunosti razjašnjeni. Tako, na primjer, postoji čvrsta veza između uspjeha u osnovnoj školi i inteligencije, ali nakon toga nije više moguće predvidjeti uspjeh pojedinaca na temelju inteligencije.

Malo o povijesti pojma

Izraz inteligencija u psihologiji se upotrebljava tek od konca 19. st.. Sam pojam je dosta star, procjenjuje se da potječe još iz rimskog doba. U suvremenu je psihologiju pojam inteligencije uveo Herbert Spncer. On je inteligenciju proučavao kao funkcija koja omogućuje prilagodbu promjenjivim uvjetima života te bi po njemu bila slična instinktima životinja. No, i prije Spencera su proučavanja inteligencije bila prisutna u eksperimentalnoj psihologiji, a počela su sa istraživačem sir Francisom Galtonom ponesenim darvinizmom točnije problemom međuljudskih razlika. On je pokušao te razlike shvatiti na objektivan način. Krenuo je od pretpostavke da nema ispravne zamjedbe vanjskog svijeta bez ispravnih osjetila te je pojednostavljeno zaključio da su dobra osjetila bit inteligencije. Tako je počeo mjeriti inteligenciju testirajući zapravo senzorne sposobnosti. Devedesetih godina 19. st. intelektualne sposobnosti su se testirale u mnogim europskim zemljama, kao i u Sjedinjenim Američkim Državama. U SAD-u je u to vrijeme djelovao psiholog James McKeenCattell, koji je prvi upotrijebio izraz „mentalni test“. Premda je on još uvijek imao testove slične Galtonovima, upotrebljavao je i testove koji su zahvaćali mentalno u pravom smislu riječi. Danas je mjerenje inteligencije puno složenije i koristi se u raznim situacijama. Postoji velika mogućnost da ćete prilikom upisa fakulteta, zapošljavanja i mnogih drugih situacija trebati rješavati testove inteligencije. Stoga slijedi nekoliko osnovnih informacija o testovima inteligencije.

Mjerenje inteligencije

Inteligenciju je moguće mjeriti, iako nesavršeno, testovima inteligencije. Što su to testovi inteligencije i IQ? Testove inteligencije čini niz zadataka koji mjere mogućnost stvaranja apstraktnih predodžbi, učenja, i svladavanja novih situacija. Najčešći testovi inteligencije su Stanford-Binetov test inetligencije i Wechslerov test inteligencije. Stanford-Binetov test inteligencije je američka prilagodba francuskog Binet-Simonovog testa inteligencije, a prvi put ju je koristio Lewis Terman 1916, psiholog na sveučilištu Stanford.
Rezultat testa je izražen u jedinicama kvocijenta inteligencije (intelligence quotient ili IQ). Taj koncept je prvi predložio njemački psiholog William Stern, a usvojio Lewis Terman u Stanford-Binetovom testu inteligencije. IQ je isprva bio računan kao omjer mentalne starosti osobe i njene stvarne dobi, pomnožen sa sto. Tako na primjer, ako bi dijete staro 10 godina postiglo na testu inteligencije rezultat na razini koju postižu prosječna 12-godišnja djeca, njegov bi IQ bio: (12/10) X 100 = 120. Međutim, danas malo testova uključuje izračunavanje mentalne starosti, no ipak se rezultat testa izražava kao IQ. Danas se IQ izračunava iz statističkog postotka ljudi za koje se očekuje da imaju određeni IQ. Rezultati testova inteligencije slijede normalnu distribuciju, što znači da većina ljudi postiže rezultate oko sredine distribucijske krivulje, a vjerojatnost postizanja rezultata daleko od sredine krivulje naglo opada.

HRVATSKA ŠKOLSKA GRAMATIKA

Image result for HRVATSKA ŠKOLSKA GRAMATIKA

‘Hrvatska školska gramatika’ profesorica Milice Mihaljević i Lane Hudeček u izdanju Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje (IHJJ),  javno dostupna na mrežnoj adresi http://gramatika.hr/

U studenome 2017. godine objavljeno je tiskano izdanje ‘Hrvatske školske gramatike’, a četiri mjeseca nakon prvoga predstavljanja u sklopu Interlibera, cjelovit sadržaj objavljen je i na internetu. Kako izvještava Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje to je prva mrežna, javno dostupna gramatika hrvatskoga jezika.

‘Hrvatska školska gramatika’ priručnik je namijenjen u prvome redu učenicima osnovne i srednje škole, ali mogao bi biti koristan i svima ostalima, koji se služe hrvatskim standardnim jezikom kao kratak podsjetnik na njegova osnovna gramatička pravila.

U njemu se usustavljuju gramatički sadržaji obuhvaćeni u nastavnome predmetu Hrvatski jezik od 1. do 8. razreda osnovne škole prema ‘Nastavnome planu i programu za osnovnu školu’ te od 1. do. 4. razreda gimnazije prema „Nastavnome programu za gimnazije“. S IHJJ-a naglašavaju u obavijesti, da je nastanak ove Gramatike motiviran praktičnom potrebom da se učenicima, učiteljima i nastavnicima da jasan, kratak i jednostavan pregled osnovnih jezičnih znanja.

– ‘Hrvatska školska gramatika’ slijedi sva preporučena rješenja „Hrvatskoga pravopisa“ Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje i jezične savjete navedene u knjizi „555 jezičnih savjeta“, naglašavaju na kraju s IHJJ-a.

MISAO KOJU BI TREBALO ZAPAMTITI

Fotografija Moj Životni Posao.

SIGURNOST NA INTERNETU

    Image result for CHILDREN AND INTERNET CLIPART

PORUKE DJECI

 

ZNATE LI S KIM SE DOPISUJETE PUTEM INTERNETA I
MOBITELA?


 

7 zlatnih pravila za sigurno chatanje i sms-dopisivanje

1. Nikad nemojte nepoznatim ljudima putem interneta ili mobitela davati
podatke o sebi, svojoj obitelji i prijateljima, ne otkrivajte im svoje prezime ni
adresu, nemojte reći u koju školu idete, jer ne možete znati kakve su im namjere.
Važno je da im ne šaljete svoje fotografije, slike obitelji ili prijatelja jer se one
mogu na razne načine zloupotrijebiti.


2. Imajte na umu da „nepoznati“ s kojim se dopisujete i koji se predstavlja kao
dečko od 15 godina, može zapravo biti muškarac od 50 godina i slati vam lažne
podatke o sebi uz tuđu fotografiju.

 
3. Ne primajte na dar bonove za mobitel od nepoznatih jer će oni zasigurno
tražiti nešto zauzvrat.

 
4. U dopisivanju mobitelom ili internetom nemojte pisati ništa čega biste se
sramili ako to pročitaju vaši prijatelji u školi ili u kvartu, ne šaljite fotografije
koje ne biste željeli pokazati drugima. Sve što pošaljete zlonamjerna osoba može
iskoristiti da vas ucjenjuje, uz prijetnje da će to objaviti na internetu, na ulazu u
vašu školi ili zgradu gdje stanujete.

 
5. Ako vam netko šalje uznemirujuće, prijeteće ili prostačke poruke na mobitel
svakako to recite roditeljima ili nastavniku u kojeg imate povjerenja. Niste vi
krivi zbog toga što vam prijete i vrijeđaju vas. Zatražite pomoć od roditelja čak i
kad mislite da ste učinili nešto nedopušteno.

 
6. Nemojte izbrisati s mobitela podatke i fotografije koje vam je poslao
zlostavljač jer će pomoću njih policija lakše pronaći osobu koja vam prijeti.


7. Nikad nemojte ići sami na sastanak s osobom koju ste upoznali putem
mobitela, na chatu ili putem bloga. Ako ta osoba inzistira da dođete bez pratnje,
nemojte ići na takav sastanak.

POMOĆ PRI UČENJU

Dragi učenici!

Ukoliko se nađete u nekoj nedoumici ili vam treba dodatno pojašnjenje iz određenog predmeta, evo rješenja za vaše probleme!

Klikni na sliku,

iskoristi priliku!

Image result for eduvizija

OBAVIJEST O KORIŠTENJU MICRO BITOVA ZA UČENIKE 6. RAZREDA

Obavještavaju se učenici 6. razreda da klikom na sliku mogu ući na stranicu gdje se nalaze edukativni materijali za korištenje micro bitova koje su dobili ove školske godine. Ukoliko naiđete na neku nepoznanicu ili nedoumicu, pomoć potražite kod učitelja informatike.

Sretno!

 

 

Image result for micro bitovi

Rebusi za najmlađe

Kvizovi za najmlađe

FIZIKA -Tablice i formule

Sve što trebaš znati iz Fizike na jednom mjestu!

MEMO-pregled gradiva iz Fizike

Gramatika hrvatskog jezika

Klikom na sliku možeš ući u tajanstveni svijet gramatike hrvatskog jezka! Sretno!

                                                          

Zagonetke

Draga djeco, evo malo razonode preko vikenda!

kLIKNI I RIJEŠI ZAGONETKE

 

 

Hrvatski jezik

Image result for children learning reading clipart

Evo nekih materijala za ponavljanje iz Hrvatskog jezika:

Rečenično ustrojstvo

Vježba za 6. razred

Pregled razvitka hrvatskog jezika

Povjestice

Imenice i veliko početno slovo

Video-repeticije iz Matematike

 

Za sve one koji imaju (ili misle da imaju) problema u svladavanju matematičkih sadržaja, evo prilike za besplatnom podukom u manje jasnim dijelovima određenih lekcija. Velika obožavateljica matematike, djece i poučavanja, Antonija Horvatek, potrudila se i omogućila učenicima video-repeticije kao pomoć u svladavanju matematičkih problema. No, ne zaboravite, dragi učenici, nijedan uspjeh nije moguć bez vašeg truda i vježbe.

Sretno!

 

 

Sudjeluj

Pridruži se i ti kreativnim i odvažnim učenicima koji su svoje radove objavili na Portalu za škole i tako na najbolji način svima predstavili svoje aktivnosti!

                                      

             

preskoči na navigaciju